TED - Can you solve the control room riddle?
- Dennis Shasha · Educator 공부
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공부를 위해 단어와 함께 파트를 나눠서 정리.
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URL : https://www.ted.com/talks/dennis_shasha_can_you_solve_the_control_room_riddle
As your country's top spy, you must infiltrate the headquarters of the evil syndicate, find the secret control panel, and deactivate their death ray. But all you have to go on is the following information picked up by your surveillance team.
조국 최고의 스파이로서 당신은 악의 조직에 잠입해야만 합니다. 거기서 비밀 조종기를 찾아 살인 광선을 무력화시켜야 합니다. 하지만 당신에게 주어진 유일한 정보는 정보 수집팀이 구한 자료뿐입니다.
infiltrate [ˈɪnfɪltreɪt] 1. 잠입하다 2. 스며들다
syndicate 1. 신디케이트, 연합체 2. (기사사진텔레비전 프로그램 등을 여러 신문사 등에) 팔다
panel 1. (문이나 벽에 붙이는 목재∙유리∙금속으로 된 사각형) 판
surveillance 감시
pick something up 1. (어떤 정보를) 듣게[알게] 되다; (습관·재주 등을) 들이게[익히게] 되다 2. ~을 알아보다[알아채다] 3. (어디에서) ~을 찾다[찾아오다]
The headquarters is a massive pyramid with a single room at the top level, two rooms on the next, and so on. The control panel is hidden behind a painting on the highest floor that can satisfy the following conditions: Each room has exactly three doors to other rooms on that floor, except the control panel room, which connects to only one, there are no hallways, and you can ignore stairs. Unfortunately, you don't have a floor plan, and you'll only have enough time to search a single floor before the alarm system reactivates. Can you figure out which floor the control room is on?
악당 본부는 커다란 피라미드 형태로, 맨 위층에는 방이 한 개뿐이고 그 아래층엔 방이 두 개가 있으며 내려갈수록 방 개수가 늘어나죠. 조종기는 그림 뒤에 숨겨져 있습니다. 이 그림은 다음의 조건을 충족시키는 가장 높은 층에 있습니다. 방마다 다른 방으로 이어지는 문이 3개씩 있는데요 유일하게 조종실만 방 1개와 연결돼 있습니다. 복도는 없으며 계단은 무시해도 됩니다. 안타깝게도, 당신에게 평면도는 없고 오직 한 층만 조사할 시간이 있습니다. 알람 시스템이 재작동하기 전에요. 어떤 층에 조종실이 있는지 알아낼 수 있을까요?
floor plan (건물의) 평면도
plan 3. (건물도시 등의 자세한) 지도 4. [특히 pl.] ~ (for/of sth) (전문 용어) (기계건물 등의) 도면[설계도]
Pause now to solve the riddle yourself. Answer in: 3 Answer in: 2 Answer in: 1
[일시 정지 후 수수께끼를 푸세요.] [3초 전] [2초 전] [1초 전]
To solve this problem, we need to visualize it. For starters, we know that on the correct floor there's one room, let's call it room A, with one door to the control panel room, plus one door to room B, and one to C. So there must be at least four rooms, which we can represent as circles, drawing lines between them for the doorways. But once we connect rooms B and C, there are no other connections possible, so the fourth floor down from the top is out.
이 문제를 풀기 전에 문제를 시각화해야 합니다. 정답에 해당하는 층에는 방이 1개라는 걸 이미 알고 있습니다. 이 방을 A라고 합시다. A에는 조종실로 향하는 문이 1개 있고 옆 방인 B와 C로 향하는 문이 있죠. 즉, 최소한 4개의 방이 있단 얘깁니다. 각각의 방을 원 형태로 그려놓고 방과 방 사이에 선으로 출입구를 표시해봅시다. 방 B와 C를 연결하면 다른 형태로 연결하는 건 불가능합니다. 이렇게 위에서 네 번째 층은 제외되었습니다.
We know the control panel has to be as high up as possible, so let's make our way down the pyramid. The fifth highest floor doesn't work either. We can figure that out by drawing it, but to be sure we haven't missed any possibilities, here's another way. Every door corresponds to a line in our graph that makes two rooms into neighbors. So in the end, there have to be an even number of neighbors no matter how many connections we make.
조종실은 최대한 높은 곳에 자리 잡고 있을 겁니다. 그럼 피라미드의 아래층들을 살펴봅시다. 다섯 번째로 높은 층도 조건을 충족하지 못합니다. 그림을 직접 그려보면 알 수 있죠. 하지만 어떠한 가능성도 놓쳐선 안 됩니다. 다른 방법을 써보죠. 모든 문은 그래프 상에서 선으로 표현되며 두 방을 연결하는 역할을 하죠. 결과적으로, 이웃한 방의 수는 짝수가 돼야 합니다. 방 몇 개를 연결하든 상관없습니다.
On the fifth highest floor, to fulfill our starting conditions, we'd need four rooms with three neighbors each, plus the control panel room with one neighbor, which makes 13 total neighbors. Since that's an odd number, it's not possible, and, in fact, this also rules out every floor that has an odd number of rooms. So let's go one more floor down.
다섯 번째로 높은 층이 조건을 충족하려면 각각 방이 3개가 연결된 4개의 방이 필요하고, 방 하나가 연결된 조종실이 있어야 합니다. 따라서 연결된 방 개수는 총 13개가 되죠. 13은 홀수이기 때문에 정답이 아닙니다. 그러므로 방 개수가 홀수인 층은 모두 제외해야 하죠. 이제 한 층 더 내려가 봅시다.
When we draw out the rooms, low and behold, we can find an arrangement that works like this. Incidentally, the study of such visual models that show the connections and relationships between different objects is known as graph theory. In a basic graph, the circles representing the objects are known as nodes, while the connecting lines are called edges. Researchers studying such graphs ask questions like, "How far is this node from that one?" "How many edges does the most popular node have?" "Is there a route between these two nodes, and if so, how long is it?" Graphs like this are often used to map communication networks, but they can represent almost any kind of network, from transport connections within a city and social relationships among people, to chemical interactions between proteins or the spread of an epidemic through different locations.
방을 그렸을 때 놀랍게도 이런 형태의 배열이 나옵니다. 서로 다른 대상들의 연결 관계를 나타내는 시각적 모형에 대한 연구를 그래프 이론이라고 합니다. 기본 그래프에서 원은 교점이며 대상물을 나타냅니다. 그것들을 연결하는 선은 경로에 해당합니다. 연구자들은 이런 그래프를 보고 다음과 같은 질문을 할 겁니다. "이 교점과 저 교점 간 거리는 얼마일까?" "가장 많이 연결된 교점의 경로는 몇 개일까?" "이 두 교점 사이에 경로가 있을까? 만약 있다면 길이는 어느 정도일까?" 이런 그래프는 주로 통신 네트워크를 시각화하는 데 쓰이며 다른 종류의 네트워크를 시각화하는 데도 사용됩니다. 도시 내 운송망에서부터 사람들 사이의 사회적 관계 단백질 사이의 화학적 상호작용 또는 여기저기 퍼지는 전염병의 이동 경로도 표현할 수 있죠.
behold (바라)보다
low and behold : •Common misspelling of lo and behold.
lo and behold : something that you say when you tell someone about something surprising that happened
incidentally 1. 그런데, 그건 그렇고 2. 부수적으로, 우연히
So, armed with these techniques, back to the pyramid. You avoid the guards and security cameras, infiltrate the sixth floor from the top, find the hidden panel, pull some conspicuous levers, and send the death ray crashing into the ocean. Now, time to solve the mystery of why your surveillance team always gives you cryptic information. Hi everybody. If you liked this riddle, try solving these two.
자, 필요한 지식을 습득했으니 이제 피라미드로 돌아가 봅시다. 당신은 경비원들과 카메라를 피해 위에서 여섯 번째 층에 잠입합니다. 숨겨진 조종기를 찾아 눈에 잘 띄는 레버들을 당기고 죽음 광선을 바다로 떨어뜨립니다. 자, 미스터리를 풀 시간입니다. 왜 조사팀이 당신에게 아리송한 정보만 주는지 알아야죠. 모두 안녕하세요. 이 수수께끼가 마음에 들었다면 위의 두 개도 풀어보세요.
conspicuous [kənˈspɪkjuəs] 눈에 잘 띄는, 튀는; 뚜렷한
lever 1. (기계차량 조작용) 레버 2. 지렛대, 지레
cryptic 수수께끼 같은, 아리송한